Caspar Akcji Europejskich

Inwestuje na rynkach w Polsce, Turcji, Szwajcarii oraz państwach UE.

Więcej: Caspar Akcji Europejskich



Caspar Akcji Polskich

Inwestuje głównie w Polsce.

Więcej: Caspar Akcji Polskich

Strategia Akcyjna
Środkowej i Wschodniej Europy

Koncentruje się na rynkach akcyjnych Środkowej i Wschodniej Europy.

Więcej: MASIW

Strategia Zrównoważona
Środkowej i Wschodniej Europy

Inwestycje w regionie przy założeniu średniego ryzyka inwestycyjnego.

Więcej: MZSIW

Strategia Stabilnego Wzrostu
Środkowej i Wschodniej Europy

Inwestycje w regionie przy założeniu małego ryzyka inwestycyjnego.

Więcej: MSWSIW



Strategia
Akcji Skoncentrowanych

Koncentruje się na mniejszej liczbie starannie wyselekcjonowanych papierów.

Więcej: MAS



Strategia
Akcji Spółek Stefy Euro

Celem inwestycyjnym jest uzyskanie długoterminowej rentowności portfela.

Więcej: MASSE



Strategia Stabilnego Wzrostu
Akcji Skoncentrowanych

Podstawowym kryterium wyboru lokat jest analiza fundamentalna.

Więcej: SMSWAS



Strategia Akcyjna
USA

Koncentruje się na rynkach Stanów Zjednoczonych (USA).

Więcej: MAUSA



Strategia Zrównoważona
Akcji Skoncentrowanych

Celem inwestycyjnym jest wzrost wartości Portfela i pobicie Benchmarku.

Więcej: SMZAS

tekst alternatywny tekst alternatywny

Kim jesteśmy, jak inwestujemy,
co nas wyróżnia
CZYTAJ >>>

Nasza filozofia inwestowania
to Twój zysk CZYTAJ >>>

A A A

Pod znakiem elektromobilności – Łukasz Zymiera, Młodszy Zarządzający Caspar AM dla gazety Parkiet

Pod znakiem elektromobilności – Łukasz Zymiera, dla gazety Parkiet

Zaledwie rok temu premierę miał długo oczekiwany Model 3 Tesli, a już pierwsi klienci mogą czerpać przyjemność z jazdy. Teraz Elon Musk zaproponował elektryczną ciężarówkę Semi, której prototyp pokazano w ubiegłym tygodniu w Los Angeles, a produkcja ma ruszyć w 2019 roku. Jakby tego było mało, będzie nowa generacja sportowego Roadstera, rozpędzającego się do setki w zaledwie 1,9 sekundy.

Elon Musk nie pierwszy raz rozbudza wyobraźnię uczestników rynków. Teraz wyzwaniem będzie realizacja ambitnych planów. W przeszłości Tesla miała problemy z dotrzymywaniem terminów wprowadzania swoich modeli, a ilości dostarczanych samochodów często były poniżej prognoz. Niemniej jednak Tesla dzisiaj ma najlepsze portfolio elektrycznych aut i trudno sobie wyobrazić, aby w przyszłości największe koncerny motoryzacyjne nie porównywały osiągów wprowadzanych modeli właśnie z samochodami Tesli.

Co przyniesie 2018 rok? Koncerny motoryzacyjne – wraz z takimi firmami przewozowymi jak Uber czy Lyft – pracują nad samochodami autonomicznymi. W stawce są także takie technologiczne giganty, jak Google, Baidu oraz Apple. Trudno powiedzieć, kto obecnie posiada przewagę i może zdominować rynek w przyszłości. Koncerny podają różne daty wprowadzenia takich aut. Ford do 2021 roku chce wypuścić samochody bez kierownicy oraz pedału hamulca i gazu. Ambitniejsze plany ma General Motors, którego prezes Mary Barra stwierdziła, że autonomiczne samochody to kwestia kwartałów, a nie lat.

Uwaga inwestorów jest zwrócona na prace nad autonomicznymi samochodami ze względu na potencjalne korzyści płynące z ich zastosowania i zrewolucjonizowania niektórych branż. Dzisiaj najważniejszymi argumentami za wprowadzeniem samochodów autonomicznych jest większe bezpieczeństwo niż w przypadku prowadzenia samochodu przez człowieka oraz oszczędności kosztowe, na przykład w branży logistycznej. Już dzisiaj widzimy popyt, o czym świadczy umowa ramowa między Volvo a Uberem w sprawie dostarczenia amerykańskiemu przewoźnikowi w latach 2019–2021 kilkudziesięciu tysięcy autonomicznych modeli XC90.

Jesteśmy świadkami gigantycznych przemian na rynku motoryzacyjnym i inwestorzy powinni się temu procesowi uważnie przyglądać, bo niewątpliwie będzie on miał przełożenie na wyceny rynkowe poszczególnych firm.

Łukasz Zymiera, Młodszy zarządzający Caspar Asset Management S.A.

Simple Share Buttons