Strona główna ❯ Deklaracja dostępności – Caspar TFI S.A.
Deklaracja dostępności
Caspar Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A. oraz
Caspar Asset Management S.A.
Deklaracja - Spis Treści
Caspar TFI S.A. (dalej: Caspar TFI lub Towarzystwo) oraz Caspar Asset Management S.A. (dalej: Caspar AM) jako właściciele niniejszej strony internetowej zobowiązują się zapewnić dostępność tej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (dalej także jako „Ustawa o dostępności cyfrowej”).
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Niedostępność treści
Nie wszystkie elementy serwisu są dostępne z poziomu klawiatury.
Choć kluczowe funkcjonalności (np. nawigacja, wyszukiwarka) są dostępne, dostęp do niektórych przycisków, menu rozwijanych lub interaktywnych komponentów może być utrudniony dla użytkowników korzystających wyłącznie z klawiatury. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Można użyć klawisza [TAB] oraz [Shift] + [TAB] oraz [ENTER] na klawiaturze, aby nawigować na stronie.
Nie wszystkie odnośniki zewnętrzne są oznaczone informacją o otwieraniu się w nowym oknie.
Może to powodować dezorientację, szczególnie dla osób korzystających z czytników ekranu lub z technologii wspomagających.
Niektóre treści zostały opublikowane jako grafiki zawierające tekst.
Zastosowano je, gdy przedstawienie informacji graficznie było niezbędne dla skutecznej komunikacji danego zagadnienia. Na stronie mogą znaleźć się grafiki lub tabele, które nie spełniają kryteriów dostępności. Dokładamy starań, by każdy tego typu element był w pełni dostępny cyfrowo (brak alternatywnej prezentacji części nietekstowej).
Nie wszystkie filmy i animacje zawierające ścieżkę dźwiękową posiadają napisy dla osób niesłyszących oraz audiodeskrypcję.
Na stronie mogą znajdować się filmy, które nie mają napisów. Wynika to z faktu, że w większości udostępniliśmy je przed wejściem w życie Ustawy o dostępności cyfrowej. Towarzystwo jak i Caspar AM będzie dokładać starań, aby umieszczane filmy były publikowane wraz z napisami.
Nie wszystkie tabele opublikowane w serwisie posiadają tytuły, opisy oraz zdefiniowane nagłówki.
Choć wiele informacji na stronie wymaga prezentacji w formie tabelarycznej, brak odpowiedniego oznaczenia może utrudniać ich odczyt osobom korzystającym z technologii asystujących.
Nie wszystkie formularze zawierają kompletne etykiety, identyfikatory oraz informacje o oczekiwanym typie danych.
Może to utrudniać korzystanie z formularzy osobom niewidomym lub z niepełnosprawnością poznawczą, szczególnie przy użyciu czytników ekranu.
Na stronie znajdują się puste linki wykorzystywane do działania menu.
Choć są technicznie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania interfejsu, mogą wprowadzać w błąd użytkowników korzystających z technologii asystujących.
Niektóre opublikowane na stronie dokumenty lub pliki mogą być niedostępne cyfrowo
Cześć załączonych dokumentów nie posiada warstwy tekstowej. Większość z nich opublikowaliśmy przed wejściem w życie Ustawy o dostępności cyfrowej. Z uwagi na ich archiwalny charakter nie ma zasadności dostosowywania takich materiałów.
W serwisie nie ma mechanizmu otwierającego nowe okno bez udziału użytkownika
Każde otwarcie linku wymaga udziału użytkownika. Strona internetowa nie informuje użytkownika o przejściu do nowego okna.
Brak dostępności niektórych funkcji poprzez więcej niż jeden kanał sensoryczny.
Strona posiada funkcje, które nie posiadają alternatywnego kanału sensorycznego w szczególności dla elementów wizualnych, dźwiękowych.
Brak dostępności niektórych funkcji wizualizacyjnych
Strona nie zapewnia sposobu poprawy wyrazistości wizji oraz rozwiązań umożliwiających powiększenie obrazu, zwiększenia jego jakości i kontrastu. Strona nie jest również dostosowana do kooperacji z narzędziami wspomagającymi i programami umożliwiającymi nawigację po interfejsie użytkownika.
Nieproporcjonalne obciążenie
Caspar TFI oraz Caspar AM nie zapewniają pełnej dostępności cyfrowej niniejszej witryny internetowej, przez wzgląd na nadmierne koszty wdrożenia rozwiązań cyfrowych w pełnym wymiarze. Nieproporcjonalne obciążenie Towarzystwa oraz Caspar AM wynika z konieczności podjęcia nadmiernych organizacyjnie i finansowo obciążeń po stronie obu spółek, które są niewspółmierne do potencjalnych korzyści dla osób ze szczególnymi potrzebami korzystającymi z oferty Towarzystwa i Caspar AM poprzez kanały cyfrowe.
Towarzystwo jak i Caspar AM dokonały oceny zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej oraz oszacowały koszty związane z pełnym dostosowaniem wymogów cyfrowych, wyniki są następujące:
- w przypadku prac nad serwisem www.caspar.com.pl spółki szacują pełne dostosowanie witryny na kwotę ok. 50 000 zł (netto),
- w przypadku pełnego dostosowania serwisu transakcyjnego, tj. Platformy Transakcyjnej, Caspar TFI S.A. szacuje pełne dostosowanie niniejszej funkcjonalności w kwocie 120 000 zł (netto);
- w przypadku pełnego dostosowania serwisu Caspar Line Caspar AM szacuje pełne dostosowanie na kwotę około 120 000 zł (netto).
Powyższe szacunki obejmują jedynie kosztorysy zewnętrznych dostawców i nie obejmują kosztów operacyjnych i pracowniczych potencjalnie obciążających bezpośrednio Towarzystwo jak i Caspar AM (np. dodatkowe koszty pracownicze).
Wyżej wymienione koszty są niewspółmiernie wysokie do ewentualnych przychodów generowanych przez świadczenie usług, których ww. kanały zdalne dotyczą.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Data sporządzenia deklaracji: 25 czerwca 2025 r.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 25 czerwca 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB) oraz o narzędzie służące do automatycznego wykrywania niektórych błędów dostępności.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
W ramach poprawy dostępności świadczonych usług Caspar TFI oraz Caspar AM udziela informacji użytkownikom w postaci papierowej lub elektronicznej o oferowanych i świadczonych usługach oraz udziela informacji o właściwościach zapewniających spełnienie wymagań dostępności. W tym celu Caspar TFI oraz Caspar AM umożliwiają korzystanie z usług i oferowanych produktów za pomocą więcej niż jednego kanału sensorycznego. W tym celu użytkownik może nabyć usługę lub produkt poprzez mobilną obsługę klientów – z dojazdem na miejsce, w terminie ustalonym przez klienta. Dzięki temu osoby, które nie mogą skorzystać z usług online ani odwiedzić siedziby danej spółki, mają równoważny dostęp do pełnej oferty Towarzystwa jak i Caspar AM.
Zgłoszenia takiej potrzeby można przesyłać:
Caspar TFI
- e-mailem na adres: tfi@caspar.com.pl,
- telefonicznie pod numer: +48 61 855 44 44
- lub alternatywnymi metodami kontaktu – np. przez osobę trzecią, listownie lub osobiście w dowolnym oddziale dystrybutora produktów Caspar TFI S.A.
Caspar AM
- e-mailem na adres: am@caspar.com.pl,
- telefonicznie pod numer: +48 61 855 24 30,
- lub alternatywnymi metodami kontaktu – np. przez osobę trzecią, listownie lub osobiście w siedzibie Caspar AM lub siedzibie Agenta.
Użytkownik może skorzystać z oferty produktowej:
- Caspar TFI za pośrednictwem internetowej Platformy Transakcyjnej Caspar TFI. Skorzystanie z usług wymaga rejestracji;
- Caspar AM za pośrednictwem mobilnej sieci doradców oraz Agentów.
Obsługa strony internetowej nie wymaga dużych nakładów siły fizycznej.
Kolory oraz szata graficzna, jak również grafiki przedstawione na stronie ograniczają prawdopodobieństwo ataków padaczki fotogennej.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Planujemy przed końcem 2025 dokonać zmian w strukturze strony internetowej oraz jej funkcjonalności tak, aby strona spełniała wymogi Ustawy o dostępności cyfrowowej. Wszelkie nowe treści publikowane na stronie internetowej będą publikowane w sposób spełniający wymóg dostępności przy zachowaniu zasady proporcjonalności. Caspar TFI wspólni z Caspar AM będą sukcesywnie podejmować działania korekcyjno – naprawcze niezbędne do zapewnienia zgodności usług z przepisami ww. ustawy.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych. Można użyć klawisza [TAB] oraz [Shift] + [TAB] oraz [ENTER] na klawiaturze, aby nawigować na stronie.
Korzystając z przeglądarki Microsoft Edge:
- poprzez skrót Ctrl + Shift + U włączona zostaje możliwość odczytywania zawartości strony w przeglądarce internetowej w formie głosowej,
- skrót F9: przełącza stronę internetową w tryb czytania.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Zgłaszanie problemów z dostępnością cyfrową
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić:
Caspar TFI
- mailowo na adres: tfi@caspar.com.pl
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 61 855
Caspar AM
- mailowo na adres: am@caspar.com.pl
- telefonicznie pod numerem telefonu: +48 61 855 24 30
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów bez wykazywania w tym interesu prawnego.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe i preferowaną formę kontaktu zwrotnego (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby для Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
- Caspar TFI S.A., ul. Półwiejska 32, 61-888 Poznań, na adres e-mail: tfi@caspar.com.pl
- Caspar Asset Management S.A., ul. Półwiejska 32, 61-888 Poznań, na adres e-mail: am@caspar.com.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba firmy
Caspar TFI S.A. znajduje się w biurowcu w kompleksie Stary Browar, przy ul. Półwiejskiej 32, 61-888 Poznań.
Caspar Asset Management S.A. znajduje się w biurowcu w kompleksie Stary Browar, przy ul. Półwiejskiej 32, 61-888 Poznań.
Dojazd komunikacją miejską
Najbliższy przystanek to „Półwiejska”, zlokalizowany bezpośrednio przy ul. Półwiejskiej. Obsługują go między innymi linie tramwajowe (2, 6, 9, 12, 18, 19 – aktualne na dzień 25 czerwca 2025 r.).
Sprawdź aktualny rozkład jazdy oraz odjazdy z przystanku w czasie rzeczywistym:
- przez oficjalną stronę Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu
- lub za pomocą dostępnych aplikacji typu JakDojadę.
Dojazd samochodem
Obok biurowca, w którym mieści się siedziba Towarzystwa oraz Caspar AM, jest ogólnodostępny zadaszony płatny parking dla klientów Centrum Handlowego Stary Browar (wjazd od ulicy Kościuszki, parking w budynku Atrium, 3. piętro). W przypadku potrzeby wsparcia w wejściu z parkingu do biura – prosimy o kontakt telefoniczny, a pracownik spółki wyjdzie po Państwa.
Dojście pieszo
Wejście do biurowca jest jedno i znajduje się od strony ulicy Półwiejskiej 32. Biuro Spółki znajduje się na 5. piętrze.
Wejścia są jasno oświetlone, szerokie i bez przeszkód. Wejście główne jest wyposażone w drzwi automatyczne, otwierane po wcześniejszym kontakcie za pomocą domofonu. Domofon znajduje się na wysokości 120 cm. Domofon nie jest przystosowany dla osób niewidomych. Następnie znajdują się drzwi skrzydłowe, które nie są automatycznie otwierane. Na podłodze brak oznaczeń dla osób niewidomych.
Komunikacja wewnętrzna budynku
Biura obu spółek mieszczą się na 5. piętrze. Można tam dotrzeć zarówno schodami, jak i jedną z dwóch wind. Szerokość windy nie przekracza 100 cm. Windy nie są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w szczególności nie zawierają oznaczeń dla osób niewidomych, brak również komunikatów dźwiękowych. Po wyjściu z windy należy zadzwonić domofonem, a następnie przejść przez drzwi skrzydłowe, które nie są otwierane automatycznie. Po przejściu przez drzwi należy skręcić w lewo, przejść przez skrzydłowe drzwi.
Dostosowania (pochylnie, platformy, informacje głosowe, pętle indukcyjne)
- Brak pętli indukcyjnych w budynku biur oraz informacji głosowych.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
- Brak dostępnego łatwego tekstu do czytania czy informacji w języku migowym lub angielskim.
- Do budynku i pomieszczeń biura można wejść z psem asystującym lub przewodnikiem.
Pomieszczenia sanitarne
Na terenie biura obu spółek znajduje się jedna toaleta dostosowana do potrzeb osób korzystających z wózka inwalidzkiego. W pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami ogólnodostępne toalety znajdują się w budynku centrum handlowego Stary Browar.
Ewakuacja z budynku
Brak windy do celów ewakuacyjnych. Ewakuacja odbywa się klatką schodową.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Caspar TFI S.A. jak i Caspar Asset Management S.A. nie udostępniają możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
Mapowanie procesów biznesowych (ROAD MAP)
Zarówno Caspar TFI S.A. jak i Caspar Asset Management S.A. pragną dostosować część funkcjonalności, dostępów cyfrowych, w związku z czym spółki dokonały następujących modyfikacji:
- zmiana, modernizacja lub odświeżenie mega menu strony internetowej, tj. nawigacji;
- przebudowa formularzy kontaktowych;
- obsługa strony za pomocą klawiatury.
- stworzenie kart funduszy Subfunduszy Caspar Parasolowy FIO w sposób odpowiadający wymogom ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (dotyczy Caspar TFI).