Caspar Akcji Europejskich

Inwestuje na rynkach w Polsce, Turcji, Szwajcarii oraz państwach UE.

Więcej: Caspar Akcji Europejskich



Caspar Akcji Polskich

Inwestuje głównie w Polsce.

Więcej: Caspar Akcji Polskich

Strategia Akcyjna
Środkowej i Wschodniej Europy

Koncentruje się na rynkach akcyjnych Środkowej i Wschodniej Europy.

Więcej: MASIW

Strategia Zrównoważona
Środkowej i Wschodniej Europy

Inwestycje w regionie przy założeniu średniego ryzyka inwestycyjnego.

Więcej: MZSIW

Strategia Stabilnego Wzrostu
Środkowej i Wschodniej Europy

Inwestycje w regionie przy założeniu małego ryzyka inwestycyjnego.

Więcej: MSWSIW



Strategia
Akcji Skoncentrowanych

Koncentruje się na mniejszej liczbie starannie wyselekcjonowanych papierów.

Więcej: MAS



Strategia
Akcji Spółek Stefy Euro

Celem inwestycyjnym jest uzyskanie długoterminowej rentowności portfela.

Więcej: MASSE



Strategia Stabilnego Wzrostu
Akcji Skoncentrowanych

Podstawowym kryterium wyboru lokat jest analiza fundamentalna.

Więcej: SMSWAS



Strategia Akcyjna
USA

Koncentruje się na rynkach Stanów Zjednoczonych (USA).

Więcej: MAUSA



Strategia Zrównoważona
Akcji Skoncentrowanych

Celem inwestycyjnym jest wzrost wartości Portfela i pobicie Benchmarku.

Więcej: SMZAS

tekst alternatywnytekst alternatywny

Kim jesteśmy, jak inwestujemy,
co nas wyróżnia
CZYTAJ >>>

A A A

Ewolucji branży gier ciąg dalszy – Łukasz Zymiera dla gazety Parkiet

Ewolucji branży gier ciąg dalszy

W “Parkiecie” z 4 kwietnia 2019 roku Łukasz Zymiera, młodszy zarządzający Caspar Asset Management, zajął się producentami gier. To dzisiaj potężna gałąź gospodarki. Choć ubiegły rok nie był dla producentów gier łaskawy, to zdaniem Łukasza Zymiery długofalowo inwestycje w ten sektor powinny być korzystne.


W ostatnich latach na rynku gier obserwujemy znaczne zmiany modeli biznesowych firm. Z jednej strony wynika to z dostosowania się do oczekiwań i sposobu konsumpcji mediów przez graczy, a z drugiej, wydawcy gier starają się zwiększać swoje przychody i zyski. W związku z tym wartość rynku gier mobilnych wyprzedziła gry komputerowe i konsolowe, a wydawcy większość przychodów uzyskują z dystrybucji cyfrowej, co odbywa się kosztem sprzedaży pudełkowej. To jednak nie koniec zmian na tym rynku.

W tym roku coraz więcej mówi się o streamingu gier. Amerykański Alphabet, właściciel przeglądarki Google i serwisu YouTube, zaprezentował usługę dla graczy o nazwie Stadia. Platforma umożliwi granie w najnowsze tytuły bez konieczności posiadania najnowszego komputera czy konsoli. To infrastruktura Alphabetu będzie gwarantowała moc obliczeniową, aby płynnie grać, a użytkownik będzie musiał dysponować jedynie odpowiednim łączem internetowym. Zakładając, że serwery dostawców usługi i połączenie internetowe zapewnią płynną rozgrywkę, streaming pozytywnie wpłynie na rozwój branży. Może przyciągnąć nowe osoby, które wcześniej nie mogły pozwolić sobie na zakup drogiego sprzętu. Z drugiej strony negatywne może odbić się na producentach konsol, których urządzenia staną się zbędne, gdy gracz będzie posiadał telewizor z dostępem do Internetu. I nie chodzi tu o utratę samych przychodów ze sprzedaży sprzętu, a o prowizję, którą producenci konsol otrzymują za zakup gry poprzez ich urządzenie.


Przeczytaj też poradnik inwestora – co to jest stopa zwrotu.


Popularnym tematem w branży są także subskrypcje, na wzór Netflix. Płacąc określoną kwotę miesięcznie bądź rocznie, użytkownik otrzymuje dostęp do nawet kilkudziesięciu tytułów. Formę abonamentu wprowadzają zarówno wydawcy gier, jak i producenci konsol, a jesienią ma dołączyć do tego grona Apple. Subskrypcje to ciekawy pomysł na nowe przychody wykorzystujący głównie starsze tytułu gier. Z drugiej strony, rynek gier nie powinien pójść śladem filmów, seriali czy muzyki, bo czas graczy jest ograniczony i nie sposób grać rocznie w kilkadziesiąt tytułów. W przypadku nowych gier z wyższej półki subskrypcja wydaje się mało uzasadniona, bo pojedynczy producent wypuszcza rocznie zbyt mało tytułów.

Ubiegły rok producenci gier nie mogą zaliczyć do udanych. Kursy amerykańskich gigantów – Activision Blizzard, czy Electronic Arts – były pod presją głównie ze względu na gorsze wyniki finansowe. Z jednej strony duże premiery nie spełniły oczekiwań graczy, z drugiej zaostrzyła się konkurencja między wydawcami, w szczególności w okresie przedświątecznym. W dodatku nie pomagał chiński regulator, który zawiesił na kilka miesięcy wydawanie pozwoleń na nowe gry na tamtejszy rynek. Mimo to, w długim terminie branża gier powinna dalej się rozwijać, czemu sprzyjać będzie coraz większa liczba graczy, wyższa monetyzacja gier dzięki mikropłatnościom, czy nowe źródła przychodów jak m.in. e-sport.

Łukasz Zymiera, Młodszy zarządzający Caspar Asset Management S.A.


Dlaczego warto się zapisać?

  • Przed innymi otrzymasz powiadomienia o wywiadach z naszymi specjalistami.
  • Będziesz na bieżąco z najnowszymi wpisami z bloga, aktualności dotyczących spółki i innych starannie wyselekcjonowanych materiałów.
  • Będziemy Cię informować o aktualnych promocjach.
  • Nie będziesz otrzymywał niechcianych wiadomości.

Zapisz się do newslettera Caspar!


TAGI: rynki finansowe,

Simple Share Buttons

Ewolucji branży gier ciąg dalszy – Łukas…

autor: Łukasz Zymiera czas czytania: 4 min