Caspar Akcji Europejskich

Inwestuje na rynkach w Polsce, Turcji, Szwajcarii oraz państwach UE.

Więcej: Caspar Akcji Europejskich



Caspar Akcji Polskich

Inwestuje głównie w Polsce.

Więcej: Caspar Akcji Polskich

Strategia Akcyjna
Środkowej i Wschodniej Europy

Koncentruje się na rynkach akcyjnych Środkowej i Wschodniej Europy.

Więcej: MASIW

Strategia Zrównoważona
Środkowej i Wschodniej Europy

Inwestycje w regionie przy założeniu średniego ryzyka inwestycyjnego.

Więcej: MZSIW

Strategia Stabilnego Wzrostu
Środkowej i Wschodniej Europy

Inwestycje w regionie przy założeniu małego ryzyka inwestycyjnego.

Więcej: MSWSIW



Strategia
Akcji Skoncentrowanych

Koncentruje się na mniejszej liczbie starannie wyselekcjonowanych papierów.

Więcej: MAS



Strategia
Akcji Spółek Stefy Euro

Celem inwestycyjnym jest uzyskanie długoterminowej rentowności portfela.

Więcej: MASSE



Strategia Stabilnego Wzrostu
Akcji Skoncentrowanych

Podstawowym kryterium wyboru lokat jest analiza fundamentalna.

Więcej: SMSWAS



Strategia Akcyjna
USA

Koncentruje się na rynkach Stanów Zjednoczonych (USA).

Więcej: MAUSA



Strategia Zrównoważona
Akcji Skoncentrowanych

Celem inwestycyjnym jest wzrost wartości Portfela i pobicie Benchmarku.

Więcej: SMZAS

tekst alternatywny tekst alternatywny

Kim jesteśmy, jak inwestujemy,
co nas wyróżnia
CZYTAJ >>>

Nasza filozofia inwestowania
to Twój zysk CZYTAJ >>>

A A A

Jedzenie online coraz popularniejsze – Łukasz Zymiera, Młodszy Zarządzający Caspar AM dla gazety Parkiet

Jedzenie online | CASPAR

Powszechność dostępu do Internetu i smartfonów niewątpliwie zmienia przyzwyczajenia oraz sposoby zaspokajania naszych potrzeb. Coraz chętniej decydujemy się na zakupy w Internecie zamiast odwiedzania galerii handlowych, a rezerwacji hotelu dokonujemy w szybki i prosty sposób poprzez takie aplikacje, jak np. booking.com, odchodząc od kontaktu telefonicznego z hotelową recepcją. Ale ogromne zmiany w ostatnim czasie przechodzi przede wszystkim branża gastronomiczna. Zamiawianie jedzenia na wynos staje się bardziej powszechne, a Internet zaczyna wypierać potrzebę dzwonienia do restauracji.

Wzrost popularności zamawiania z dostawą do domu wynika przede wszystkim z chęci oszczędzenia czasu na przygotowaniu jedzenia oraz szerszej oferty restauracji, gdzie większość osób znajdzie coś dla siebie. Nawet największe sieci restauracji szybkiej obsługi, jak McDonald’s czy KFC, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom konsumenta i umożliwiają zamawianie z dostawą, również poprzez Internet.

Trendy na rynku gastronomicznym zostały wykorzystane przez platformy do zamawiania jedzenia online. Z jednej strony oferują konsumentom szeroki wybór dań z dowozem, a z drugiej umożliwiają restauracjom dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów. Przez lata w wielu krajach powstało nawet kilka serwisów do zamawiania jedzenia online, ale obecnie na rynku możemy wyróżnić czterech głównych graczy, którzy otwierali portale na kolejnych rynkach lub przejmowali istniejące już serwisy. Pod względem liczby krajów oraz obsługiwanych zamówień największą firmą jest niemieckie Delivery Hero, działające na 42 rynkach, głównie w Europie, Bliskim Wschodzie i Azji. Za nim plasuje się Just Eat, lider w 12 krajach, dla którego największym rynkiem jest Wielka Brytania. Holenderskie Takeaway.com operuje na 10 rynkach i jest właścicielem m.in. Pyszne.pl. Czwartym graczem jest Grubhub, który prowadzi działalność w USA. Na znaczeniu zyskują także platformy, które oprócz pośrednictwa oferują dowóz do klienta restauracjom bez własnej floty, jak np. Uber Eats czy Deliveroo.

Rynek zamawiania jedzenia na wynos cechuje niska penetracja jeśli chodzi o kanał online, który stanowi około 25% w krajach rozwiniętych i zaledwie 5% na rozwijających się rynkach. Na tym tle wyróżnia się Wielka Brytania, gdzie około połowy zamówień jest dokonywanych przez Internet. Nie dziwi zatem tempo wzrostu wspomnianych czterech największych graczy online, którzy w ostatnich kwartałach zwiększyli przychody średnio o prawie 50% rok do roku.

Dynamiczny wzrost skali działalności oraz perspektywy rozwoju znajdują odzwierciedlenie w kursach notowanych spółek. Just Eat, Takeaway.com i Grubhub w ciągu ostatniego roku dały zarobić swoim akcjonariuszom ponad 60%, a cena akcji debiutującego Delivery Hero w czerwcu 2017 roku jest wyżej o prawie 40% względem ceny z IPO.

Łukasz Zymiera, Młodszy zarządzający Caspar Asset Management S.A.

TAGI: rynki finansowe,

Simple Share Buttons